پول درار!

اینجا دور هم جمع شدیم تا از هرچیزی پول دراریم !!

پول درار!

اینجا دور هم جمع شدیم تا از هرچیزی پول دراریم !!

تو این وبلاگ قراره باهم خوش بگذرونیم و حلال پول دراریم ، یه سری شغلایی هست که کسی بهش اعتنا نمیکنه ! ولی خب خوب پولی توشه! قرن 21 دوره ی کارهای سخت برای درامد بالا نیست ،

همچنین اگر شما نیز ایده خاصی دارید میتوانید با ما در میون بگذارید

اگه هم میخواین بهترین ها تو ایمیلتون باشه از پنل مربوطه ثبت نام کنید...

آخرین نظرات
  • ۱۸ مرداد ۹۴، ۱۵:۵۲ - ناشناس
    عالی
نویسندگان

ورود غیرحرفه ای ها ممنوع | همه چیز در مورد لته آرت

پنجشنبه, ۱۴ اسفند ۱۳۹۳، ۰۷:۲۲ ب.ظ

ورود غیرحرفه ای ها ممنوع | همه چیز در مورد لته آرت


 

کاپوچینو ولته دو نوشیدنی معروف در بین عاشقان قهوه است. کاپوچینو ایتالیایی و لته آمریکایی است. هر دو از شیر داغ تهیه می‌شود؛ اما تفاوت این دو نوشیدنی؛ کاپوچینو شیر بخار دیدهٔ کمتری نسبت به لته دارد. 
یک فنجان لته باید تقریباً ۲۴۰میلی‌لیتر باشد که حاوی یک شات استاندارد اسپرسو، شیر بخار دیده توسط دستگاه اسپرسو ساز و ۱ سانتی‌متر فوم شیر بروی فنجان است.
 لته انواع مختلفی دارد. 
کاپوچینو هم بر پایه اسپرسو است. به میزان ۱۵۰ تا ۱۸۰ میلی‌لیتری تهیه می‌شود، حاوی یک شات اسپرسو، ⅓ فنجان شیر بخار دیده و ۲تا۳ سانتی‌متر فوم شیر است. 

 

 

 کافه لته روشی برای تهیه اسپرسو است. فوم شیر و اسپرسو و شیر بخار دیده غلیظ این امکان را به شما می‌دهد تا طراحی زیبایی بروی فنجان انجام دهید. این طراحی و ایجاد نقش‌های مختلف، نیازمند ذوق سلیقه است که به خلاقیت باریستا هم بستگی دارد و پدید آوردن آن کمی سخت است و غیر از این موارد قهوه و شیر مرغوب و دستگاه اسپرسو ساز هم تأثیر به سزایی در انجام این کار دارد. 
لته آرت در هر کشوری به صورت مستقل گسترش پیدا کرد اما منشأ این هنر را می‌توان ایتالیا نامید؛ اما هر کسی با دنبال کردن ساختار اصلی تهیه اسپرسو و فوم شیر و ترکیب این دو و در وجود آوردن یک سری نقوش بروی سطح فنجان می‌تواند هنر خود را نشان دهد. این هنر در دهه ۸۰و۹۰ میلادی در سیاتل آمریکا بسیار رواج پیدا کرد و توسط David Schomer به مردم معرفی شد. 
لته آرت ترکیبی از ۲ ماده است: کرم که مخلوطی از روغن قهوه و قهوه جوشیده است؛ و میکروفوم که یک فوم حبابی در شیر است. خود شیر که عصاره سرشیر در آب است درحالی‌که قهوه ترکیبی از دانه‌های قهوه در آب است. هیچ‌کدام از این‌ها به اندازه کافی پایدار نیستند- کرم از اسپرسو جدا می‌شود، درحالی‌که میکروفوم به یک فوم خشک‌تر و شیر مایع تبدیل تقسیم می‌شود- که هردو در عرض چند ثانیه از بین می‌روند برای همین لته آرت به مدت خیلی کوتاهی دوام دارد. برای ساخت لته آرت باید اول اسپرسو و میکروفوم درست شود بعد این‌ها باهم ترکیب شوند. بعد از آماده شدن فوم شیر، قبل از آنکه به اسپرسو اضافه شود، وقتی که فوم سفید از شیر بالا می‌اید تا به سطح قرمز/قهوه‌ای فنجان برسد، کنتراستی به وجود می‌آید و می‌شود. اگر شیر خالص باشد فوم شیر از قسمت مایع شیربه طور کلی جدا می‌شود و به سمت بالا می‌آید.


 

 

دو نمونه طراحی برای لته داریم یک مدلی که دقیقاً هنگام اضافه کردن شیر صورت می‌گیرد و مدلی با دخالت یک ابزار. 

 



 

روش اول
بعد از اضافه کردن شیر طراحی شروع می‌شود. روش اضافه کردن و همزمان طراحی کردن سبکی است که در بین کافه دارهای آمریکایی بسیار رایج است. زمانی که صرف این روش می‌شود بسییار کم است در نتیجه ماندگاری بالاتری دارد. چون زمان کمی صرف طراحی می‌شود پس دیرتر فوم شیر حل می‌شود و طرح دیرتر از بین می‌رود. این روش حرفه‌ای‌تر و مقاوم‌تر است. در واقع اوج یک هنر باریستا در طراحی با این روش نمایان می‌شود. 
از طرح‌های مرسوم در این روش می‌توان به قلب و روزتا (نوعی گل)، لاله و حتی گاهی عقرب اشاره کرد. 

روش دوم
در این روش با یک جسم خارجی مانند سوزن و البته ابزار حرفه‌ای مخصوص به اینکار که نوک تیز است، طرح‌هایی حتی ساده و یا انتزاعی و یا شکل‌های دلخواه هر کسی مانند حیوانات، گل‌ها و... طراحی می‌شود. زمان طراحی برای این روش طولانی‌تر و کیفیتان نیز نسبت به روش اول پایین‌تر است. دراین روش فوم خیلی سریع داخل لته حل و ناپدید می‌شود و در واقع می‌توان گفت عمر طرح با این روش خیلی پایین است.

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی